A Crystal Dynamics, a Tomb Raider széria fejlesztői új videóban meséltek az elmúlt negyed évszázadról és a jövőről.
Bár a Tomb Raider sorozatot eredetileg a Core Design csapata álmodta meg, és egészen 2003-ig ők is fejlesztették, mára a Crystal Dynamics neve legalább ennyire összeforrt a sorozattal. Utóbbi stúdió idén ünnepli fennállásának huszonötödik évfordulóját, amelyről az alábbi videóban emlékeznek meg.
A Crystal Dynamics csak a 2006-os Tomb Raider: Legenddel vette át Lara Croft sorsa felett az irányítást, előtte is rengeteg emlékezetes játékot készítettek. Nekik köszönhetjük a Legacy of Kain szériát, a Soul Reaver játékokat, a Whiplash-t, valamint a Gex és Pandemonium sorozatokat is. Ám, miután a Square Enix jóvoltából hozzájuk került minden idők leghíresebb kincsvadász és régésznőjének története, már csak ezzel foglalkoztak.
A stúdió eleinte nem sokban tért el az első Tomb Raider játékok által kitaposott erősen árkádos játékmenettől, első próbálkozásaik nem is arattak osztatlan sikert. A széria apránként megkopott, a régen jól működő megoldások elavulttá váltak. És a látványvilág sem volt képes sokat javítani az egyes játékok megítélésén. Ám végül 2013-ban elérkezett az idő, hogy drasztikus változtatásokat hajtsanak végre: teljesen új alapokra helyezték a Tomb Raider franchise-t, megszületett az esendő, sérülékeny, tapasztalatlan Lara Croft. A siker nem is maradt el, a reboot óriásit szólt. 2015-ben jött is a folytatás, a Rise of the Tomb Raider, amely máig az utolsó epizód. Ez minden tekintetben egy picit tovább vitte az új koncepciót, sokkal nagyobb világot, még pazarabb grafikát és remek sztorit hozott.
Crystal Dynamics csapata ezekről is mesél a fenti videóban, de kitérnek a jövőre is. Mint ismer, a stúdió bő tíz év után először fejleszt olyan játékot, amely nem a Tomb Raider franchise-hoz tartozik. Ők készítik a hivatalos The Avengers játékot. A múltban rengetegszer előfordult, hogy egy-egy filmhez kötődő (szinte kötelező jelleggel kiadott) játék-adaptáció kritikán aluli minőséget hozott. Ez főleg a nagyon rövid határidőknek volt köszönhető. Ám ismerve a Crystal Dynamics munkásságát, joggal bizakodhatunk, hogy a The Avengers is elképesztően magas szintet fog képviselni, ha egyszer megjelenik.