A 3ds Max legújabb frissítésében megérkezett a Fluids eszközkészlet, hozzá kapcsolódóan pedig az új Motion Field Space Warp és az új MAXtoA plugin.
Az Autodesk elkészült a 3ds Max 2018.3-mal, vagyis a modellező és animáló szoftver legújabb frissítésével. Ennek legfontosabb és egyben legnagyobb újdonság a felhasználók által egy ideje már nagyon igényelt Fluids eszközkészlet. Az új eszközök segítségével folyadékok széles tárházát modellezhetjük le. Hozzá kapcsolódóan új Motion Field Space Warp és egy új Arnold plugin is debütált.
A Fluids eszközkészlet alapjait a Maya Bifröst eszköze adja. A felhasználók már 2014 óta szerették volna egy plugin formájában a 3ds Maxban tudni a folyadékszimuláló eszközt, ám az csak most érkezett meg. A Fluids eszközökkel szinte bármilyen folyadék viselkedését lemodellezhetjük. Paraméterezhetjük az anyag sűrűségét, viszkozitását és más fizikai tulajdonságait. Modellezhetünk vele habot és sprayt is, valamint különböző erők hathatnak rá, de adhatunk neki irányvonalakat is. Technológiai oldalról fontos, hogy a folyadékok szimulációit a rendszer a háttérben számolja, így azok nem vesznek el jelentős erőforrásokat más folyamatoktól. A Fluids eszközkészlet gond nélkül kezeli a Bifröst BIF fájljait is. Az Autodesk fejlesztői az Arnold rendermotor pluginjét is frissítették. A MAXtoA plugin frissítése révén a 3ds Max beépített rendermotorja így már a Fluids által készített folyadékszimulációkat is gond nélkül kezelni tudja.
A 3ds Max 2018.3 több kisebb módosításon és finomításon is átesett. A fentiek részletes leírása mellett ezekről is bővebben olvashattok a hivatalos oldalon. A szoftver továbbra is kizárólag bérleti formában érhető el, vagyis havidíjat kell fizetni a használatáért.