A Unity Technologies ingyen elérhetővé tette 96 oldalas oktatóanyagot, amely a videojáték-fejlesztésben nyújthat hasznos segítséget.
A Unity napjaink egyik leggyorsabb ütemben terjeszkedő grafikus motorja, amelyet immár nem csak az indie fejlesztők, de a nagyobb stúdiók is egyre gyakrabban választanak. A motort fejlesztő Unity Technologies nemrégiben készített egy 96 oldalas oktatóanyagot, amely lépésről lépésre vezet be a videojáték-készítés egyik formájába.
A photogrammetry lényege, hogy az egyes jeleneteket valós helyszínekről vagy tárgyakról készült fényképek alapján modellezik le. Pontosabban a fényképből nyerik ki a modell vagy helyszín elkészítéséhez szükséges információkat. A Unity által készített oktatóanyagban a videojáték-készítés oldaláról mutatják be ezt a folyamatot. Kezdve a fotózás megszervezésével, majd a nyers fotók feldolgozásával, a 3d-s modellek elkészítésével folytatva és a textúrázással befejezve. A végeredmény pedig egy olyan modell, amely már kényelmesen, további extra munka nélkül is felhasználható egy videojáték fejlesztése során.
Az oktatóanyagban minden egyes munkafázist az ahhoz szükséges eszközök bemutatásával és használatával magyaráznak el. Így a geometria megalkotásához az Autodesk ReCapját használják, míg a nyers adatokból a 3ds Max segítségével alkotnak alacsony felbontású hálót. Ugyanígy a textúrázáshoz és effektezéshez is sok céleszközt és szoftvert bemutatnak: Knald, xNormal, Substance Designer.
Bár az anyagot érthetően elsősorban a Unity motorhoz készítették, és a munkafolyamatok is ehhez köthetőek, sok részlet felhasználható akár az Unreal Engine-hez is. Ami viszont a legfontosabb, hogy az oktatóanyag teljesen ingyen tölthető le a Unity hivatalos oldaláról.