Az Allegorithmic a napokban elérhetővé tette a 3d-s textúrakészítő szoftver legújabb kiadását.
Az Allegorithmic elkészült a Substance Painter 2017.2-vel, vagyis a 3d-s textúrafestő szoftver legújabb verziójával. Az új kiadás amellett, hogy bevezeti az anchor point rendszert, a textúrák betöltését is jelentősen felgyorsítja. Ezek közül az új anchor point rendszer tekinthető az új kiadás legfontosabb újdonságának. Ennek segítségével a felhasználók többrétegű anyagokat készíthetnek, valamint összeköthetik a rétegeket és a maszkoló rétegeket is.
A Substance Painter 2017.2 másik fontos újítása a videojáték-készítőknek lehet hasznos. A szoftver ugyanis immár közvetlen kapcsolatot képes létesíteni a Unity motorral. Mindezt egy ingyenes plugin segítségével oldották meg. A szkript API frissítésének köszönhetően lehetővé vált, hogy hasonló élő linkeket készítsünk más applikációkhoz. A Unityvel való együttműködés révén a textúrákat érintő módosításokat azonnal látni lehet a motorban is. Ide kapcsolódó fejlesztés, hogy a textúrák betöltése és a váltás a textúrák között egyaránt jelentősen felgyorsult. A készítők elmondása szerint akár négyszer gyorsabbá is válhat a folyamat. Ez még csak az új optimalizációs fejlesztések előfutára, a következő hónapokban több hasonló frissítésre is számítani lehet.
A Substance Painter 2017.2 Windowsra (7-től felfelé), Linuxra (CentOS és Ubuntu), valamint MacOS-re (10.10-től felfelé) érhető el. Az új kiadás részletes leírását a hivatalos oldalon olvashatjátok.