A Unity grafikus motor és fejlesztői környezet új kiadásában megújul a sprite-ok kezelése, valamint az animáló eszközök és a részecske eszközök is.
A Unity Technologies elkészült az egyre népszerűbb és egyre szélesebb körben terjedő Unity grafikus motor legújabb kiadásával. A Unity 2017.1 számos érdekes és hasznos újdonsággal várja a profi és amatőr játékfejlesztőket.
Az egyik legfontosabb újdonság az átvezető-szerkesztő eszközkészlet, az új Cinemachine. A nemrégiben tartott Unite Europe 2017 rendezvényen a fejlesztők részletesen foglalkoztak az új rendszerrel. Bemutatójukat a fenti videón nézhetitek meg. Egy másik szintén fontos újdonság a 2d-s elemeket, a sprite-okat érinti, megérkezett ugyanis az új Spirte Atlas. Ez váltja le a korábbi Sprite Packert, új funkciói között pedig számos érdekességet találunk. Ilyen az sprite-ok automatikus lekicsinyítése is, amellyel gyorsabbá válik a különböző felbontások támogatása. Emellett egy új szkript API is debütál. A szintén új Sprite Mask rendszer a sprite-ok láthatóságát kezeli, de a 2d-s fizikai szimuláció is megújul, valamint a 2d-s részecske szimuláció is támogatja a sprite-okat.
Az újdonságok sora itt még nem ér véget. Új animációs eszközkészlet is érkezett, a GameObjectRecorder minden elemet érintő változást rögzít. Sokat optimalizáltak a valós idejű árnyékok kezelésén, valamint az FBX importáláson is. Emellett külön, ingyenes formában letölthető az Nvidia VRWorks technológiája is, amely kiváltképp Nvidia videokártyákon jelentősen felgyorsítja a VR-tartalmak renderelését.
A fentieken túl több, nem grafikai jellegű újítás is helyet kapott a 2017.1-es kiadásban. A Unity Collaborate immár végleges formájában érhető el, megjelent a ambisonic (teljes gömb) audio-támogatás, valamint bővültek a elemző eszközök is.
A Unity 2017.1 tehát már elérhető, részletes leírását pedig a fejlesztők hivatalos oldalán olvashatjátok.