Gyorsabb kalibrációs algoritmus került a szoftverbe, amely az FBX fájlformátumot is jobban kezeli.
Az egyik leggyakrabban alkalmazott technológia napjaink szórakoztatóiparában – legyen szó videojátékokról vagy filmekről – a motion capture, vagyis az emberek mozgásának, mimikájának a pontos rögzítése. Az iPi Soft csapata évek óta dolgozik saját szoftverén, amely ezt a technológiát hivatott könnyebben elérhetővé tenni. Termékük elsősorban alacsonyabb költségvetésű indie stúdiókat céloz. A napokban pedig megérkezett a szoftver legújabb verziója, az iPi Mocap Studio 3.6.
Az iPi Mocap Studio elsősorban a Microsoft Kinect és a Sony PlayStaton Eye kamerákra támaszkodik, a rögzített adatokat offline számolja, majd a végeredményt FBX és BVH formátumokba képes exportálni. A rögzítésre az ingyenes iPi Recorder használható, amely képes vissza is játszani a felvételeket, míg a Mocap Studióval lehet ezekből animációkat készíteni.
A 3.6-os új kiadás egyik legfontosabb újdonsága a rendszer kalibrációját érinti. Ez egy új algoritmusnak köszönhetően sokkal gyorsabbá és így is sokkal pontosabbá vált az előző verzióhoz képest. Szintén újdonság, hogy immár kamerákat is adhatunk az FBX formátumba exportált animációkhoz.
Az iPi Soft folyamatosan dolgozik a szoftver újabb és újabb fejlesztésein. Korábban új algoritmust kapott a rendszer, amely a Kinect használatakor két és félszer gyorsabban dolgozik. Megfelelő GPU használatával akát a 60-70 fps is elérhető rögzítés közben. Emellett az adatok exportálása az olyan grafikus motorokra, mint az Unreal Engine 4 vagy a Unity is jelentősen felgyorsult.
Az iPi Mocap Studio 3.6 kizárólag évi előfizetéses formában érhető el Windowsra. Az Express csomag mindössze egyetlen Kinect szenzort támogat, a Basic csomagban viszont már két Kinect vagy hat PS Eye kamerát használhatunk. A legdrágább Pro csomaggal már négy Kinect vagy tizenhat PS Eye kamera rögzíthető, emellett a többszereplős projekteket is támogatja.