A rómaira is megérkeztek az idegenek...

Hobbijaim közé tartozik a videó készítés, legújabban pedig a drónos videózás. Mivel a sci-fit is szeretem, gyorsan jött az ötlet, hogy megcsináljam az Érkezésből ismert lebegő űrhajós jelenetet egy új környezetben. Ez jó kihívás volt, mert a modellezéstől kezdve, a textúrázást, a kamera lekövetését, a renderelést és a kompozitálást is érintette a projekt.

A videóból több részlet, a készítés körülményei nem derülnek ki pontosan, ezeket leírom most.

A jelenet Óbudán lett felvéve a Duna-parton, a filmezéshez egy DJI Phantom 3 típusú drónt használtam. A nyers videóból kép-szekvenciát kellett csinálni a további egyszerű feldolgozhatóság miatt. Tehát a videó képkockákat külön fájlba mentettem.

Ezután kerestem pár képet az úrhajóról, amire a készítendő modellt rá tudtam igazítani. Ez egy hobbi projekt volt, ezért nem törekedtem a nagy részletességű modellre. A modellt Mayában raktam össze, a textúrákat Photoshopban.

A nagyobb kihívást az élő jelenetbe való beillesztés jelentette, mert a 3d-s modell kamerájának a virtuális térben ugyanúgy kell mozognia, mint a drón kamerájának a valóságban. Ehhez le kellett követni a kamera mozgását az erre alkalmas szoftverrel és az eredmény máris mehet át Mayába, ahova szuper módon az eredeti videó is szépen beillesztődik, így vizuálisan is láthatjuk, hogy hova kell tenni a 3d-s elemeket.

Azért, hogy a vízen az idegen űrhajó tükröződjön és felületére árnyékot is vessen, egy olyan materialt hoztam létre Mayában, ami átlátszó és csak a tükröződést és a rá vetett árnyékokat jeleneti meg. Ezzel lehet elérni, hogy olyan hatás keletkezzen, mintha a valóságban is ott lenne a modell. Tehát az űrhajó alá, a Duna felszínére egy sík felületet illesztette, ami az űrhajó által keltett fény, árnyék hatásokat jelenítette meg a folyón.

Ezután az űrhajó mögé betettem egy hasonló felületet, ami szintén olyan materialt kapott, amin csak az árnyékok és a tükröződések látszódnak, csakhogy ezeket kikapcsoltam, mert rajta nem kellett semminek sem látszódnia. Ezért a renderben nem jelent meg, de alpha csatornát csinált az űrhajónak, amire szükségem volt a kompozitáláshoz.

A következő lépés a bevilágítás volt. HDR képek készítésére nem volt lehetőségem, ezért a fő fényforrásokon kívül, kép alapú bevilágítást használtam, ami realisztikusabbá tette a végeredményt.

A render, a videóhoz hasonlóan 2.7k-ban készült. A 450 képkocka kiszámolása kb. 6 óráig tartott.

Az utolsó lépés a kompozitálás. Az animációs szekvenciát After Effect-ben egy önálló rétegre raktam, lemaszkoltam a szükségtelen részelek, így csak az űrhajó, a Dunára vetett árnyéka, valamint a tükröződése volt ezen rétegen. Ez alá került a drónos videó. Majd következett egy kevés fényelés és vágás Premierben.

Remélem izgalmas volt ez a kis leírás és meríthető belőle használható információ. Csak reménykedem, hogy a szakik nem kötnek bele 🙂

Benyo voltam

MEGOSZTÁS:
Meshmag